Dobrá internetová doména je jako dobrá adresa.
Je jednoduchá, vytváří pocit důvěry a lidé si ji pamatují,
ať už ji viděli na autě, vizitce nebo billboardu. Proto má
smysl věnovat výběru domény dostatek času
a energie, budete ji totiž používat desítky let.

Špatná doména pro reklamu v rádiu

Zpět na novinky | Publikováno: 19.02.2011 | Komentáře (0)

Internetové projekty se dostávají do klasických medií čím dál častěj, ne nadarmo se však říka dvakrát měř jednou řež.  Na našem lokálním Fajn rádiu jsem zhruba před týdnem zaslechl snad jednu z nějhorších domén v rozhlasové reklamě. Jednalo se o reklamu na motoristický magazín iMotorMag.cz a co že kluci udělali špatně ? 

Sami si zkuste říci tuto adresu nahlas. Nejzrádnější je ta koncovka „mag“, jednak zní jako „mak“ a pak není dostatečně známá, pokud by na konci neřekli, že jde o magazín, vůbec bych nepochopil o co se jedná. Dále je zrádna i předpona „i“ neboť podle anglické výslovnosti by se doména psala s „e“, tato verze je však volná. Sama LimetMedia má zaregistrovanou také iMotorMagazin.cz, která mi přijde vhodnější.

Nejlepší by byla doména MotorMagazin.cz  nebo eMotor.cz (obě dvě zaregsitrované v r. 2008), podle mě se s kontaktovaním majitelů ani neobtěžovali. Neznám jejich rozpočet na kampaň, nicméně současná doména jim v rádiu může dělat ztráty 10 – 15% posluchačů.

- Nejlepší  pro rozhlasovou reklamu je taková doména, že i kdyby posluchač slyšel jen ji, tak by měl pochopit o co se jedná
– Předpona „i“ je matoucí, hlavně v případěm, že doména obsahuje anglické slova (imail vs. email)
– Pozor na foneticky podobná písmena (mag vs. mak)
– V radiu používejte verzi domény s „www“ posluchači rychleji pochopí, že jde o webovou adresu
– Používejte koncovku „.cz“, lidé ji věří a znají nejlépe

Autor: Honza

Komentáře (0)

Zatím zde nejsou žádné komentáře.

Napsat komentář