Dobrá internetová doména je jako dobrá adresa.
Je jednoduchá, vytváří pocit důvěry a lidé si ji pamatují,
ať už ji viděli na autě, vizitce nebo billboardu. Proto má
smysl věnovat výběru domény dostatek času
a energie, budete ji totiž používat desítky let.

Rozdíl mezi doménou a webhostingem

Také vám dělá problémy odlišení dvou základních pojmů provozování webových stránek na
internetu – domény a webhostingu? Na následujících řádcích pochopíte základní rozdíly obou
internetových služeb.

Co je to doména, už pravděpodobně víte. Jedná se o adresu vašeho webu, která se zobrazuje
nahoře v prohlížeči a je fakticky „vizitkou“ vaší firmy (e-shopu, portálu, blogu či jiné formy
webové stránky).

Doména je základ, web ovšem nerozjedete bez hostingu

Vlastnictví domény je základem pro vytvoření jakékoli webové prezentace (ostatně nelze
přeci zakládat jakoukoli formu obchodu bez „adresy sídla“), ovšem se samotnou doménou
si při internetovém byznysu nevystačíte. Obsah vašich webových stránek je potřeba též
někde umístit. A právě toto virtuální místo pronajímají webhostingové firmy, které uživateli
poskytnou prostor na svém serveru, často spolu s dalšími službami. Mezi ně patří zejména
velikost diskového prostoru, provozování e-mailových adres, zálohování dat či různé formy
správy serveru.

Webhosting jako kancelářské prostory firmy

Celou situaci vytváření webové stránky si můžete představit jako zařizování vlastní kamenné
firmy. K provozování společnosti je vždy potřeba nějaké sídlo (budova, kancelář) , které ve
virtuálním světě internetu představuje webhosting. Samotné fyzické umístění obchodu však
nepřiláká zákazníky – zde je třeba pamatovat na chytlavý název značky (respektive „adresy“)
vaší firmy, kterou potenciální klient jednoduše a rychle nalezne v internetové džungli.